Τo μυστικό των Long Tail keywords στο SEO.

long-tail-keywords

Για την κατάστρωση στρατηγικής βελτιστοποίησης του ιστοχώρου μας (SEO),  θεμέλιος λίθος αποτελεί η διαδικασία εύρεσης και εν συνεχεία η τοποθέτηση στις επιμέρους ιστοσελίδες μας, των λέξεων κλειδιών που χρησιμοποιούν οι χρήστες των μηχανών αναζήτησης για να εντοπίσουν το αντικείμενο μας

Ποια keywords έχουν σημασία;

Μικρή σημασία έχει τι πιστεύουμε εμείς για τα keywords που θα επιθυμούσαμε να χρησιμοποιούν οι χρήστες προκειμένου να μας εντοπίσουν στις μηχανές αναζήτησης. Σημασία έχουν τα γεγονότα, το τι πραγματικά συμβαίνει εκεί έξω, το οποίο μπορεί να είναι τελείως διαφορετικό από αυτό που φανταζόμαστε.

Για παράδειγμα ένα δικηγορικό γραφείο μπορεί να επιθυμεί ή να πιστεύει ότι οι δυνητικοί πελάτες που χρειάζονται νομικές υπηρεσίες θα χρησιμοποιήσουν εξειδικευμένους νομικούς όρους σαν λέξεις κλειδιά στις μηχανές αναζήτησης, ενώ αυτό είναι σχεδόν αδύνατον να συμβεί αφού κανείς στον πραγματικό κόσμο δεν μιλάει αλλά ούτε και γνωρίζει νομική ορολογία.

Οι επαγγελματίες του online marketing γνωρίζουν πως να εντοπίσουν τα σωστά keywords, αλλά πιο επιτυχημένοι είναι εκείνοι που αξιοποιήσουν με έξυπνο τρόπο τα long tail keywords για να μετατρέψουν τους επισκέπτες σε πελάτες!

Long tail keywords vs Short tail keyword

Τα keywords χωρίζονται σε δυο μεγάλες κατηγορίες τα short tail και τα long tail keywords.

Τα Short tail keywords αποτελούνται από 1-2 λέξεις κλειδιά, έχουν γενικό περιεχόμενο, φέρνουν μεγάλο αριθμό αναζητήσεων αλλά μικρό conversion rate δηλαδή δύσκολα μετατρέπουν τους επισκέπτες σε πελάτες.

Τα long tail keywords αποτελούνται από 3-5 λέξεις κλειδιά τα οποία είναι εξειδικευμένα και ταυτίζονται με το αντικείμενο μας. Τα συγκεκριμένα keywords μπορεί να έχουν μικρότερο αριθμό αναζητήσεων αλλά διαθέτουν το ασύγκριτο πλεονέκτημα ότι έχουν εξαιρετικά υψηλό conversion rate, δηλαδή μετατρέπουν εύκολα τους χρήστες σε πελάτες!

Όταν ο δυνητικός πελάτης χρησιμοποιεί μια πολύ συγκεκριμένη φράση αναζήτησης η οποία αποτελείται από 3-5 λέξεις αντί για μια γενική λέξη, σημαίνει ότι γνωρίζει ακριβώς τι ψάχνει, έχει κάνει ήδη έρευνα αγοράς, έχει καταλήξει στο τι θέλει να αγοράσει και είναι μόλις ένα βήμα πριν βγάλει την πιστωτική ή χρεωστική του κάρτα για να ολοκληρώσει την αγορά.

Παράδειγμα

Θα δώσω ένα παράδειγμα για να γίνουν όλα κατανοητά. Υποθέτουμε ότι η επιχείρηση μας είναι ‘ενοικιαζόμενα δωμάτια για οικογένειες στο Πάνορμο Ρεθύμνου’.

Αρχικά, με τη βοήθεια εργαλείων εντοπισμού Keyword μπορεί να σκεφτούμε να στοχεύσουμε στις short tail λέξεις ‘ταξίδια’, ‘διακοπές’, ‘διακοπές Κρήτη’, ‘διακοπές Ρέθυμνο’. Οι συγκεκριμένες λέξεις είναι υψηλής αναζήτησης και θα φέρουν πολλούς επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας. Για την ακρίβεια μπορεί να φέρουν  άπειρους επισκέπτες οι οποίοι όμως ψάχνουν για κάθε είδους διαμονή και ταξίδια (πχ. για ξενοδοχεία στην Μύκονο, διαμονή στη Ρόδο, θεματικό τουρισμό στη Κρήτη, εισιτήρια διακοπών, αεροπορικά εισιτήρια ταξιδίων, ξενοδοχεία 5 αστέρων στο Ρέθυμνο  κλπ) και τελικά να φύγουν ενοχλημένοι από την ιστοσελίδα μας επειδή έχασαν τον χρόνο τους.

Αντιθέτως, αν χρησιμοποιήσουμε στοχευμένες long tail λέξεις κλειδιά ενδεχομένως να έχουμε μικρότερη επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα μας αλλά το κοινό θα έχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να γίνει πελάτης μας. Τέτοιες long tail φράσεις είναι:

Οικογενειακές διακοπές στο Ρέθυμνο

Οικογενειακές διακοπές στο Πάνορμο Ρεθύμνου

Ενοικιαζόμενα δωμάτια στο Πάνορμο

Ενοικιαζόμενα δωμάτια για οικογένειες Ρέθυμνο

Διαμονή στο Πάνορμο Ρέθυμνου

Το μυστικό

Χρησιμοποιείστε Long Tail λέξεις κλειδιά συχνότερα από τις Short Tail.

Σας προτείνω δυο αλάνθαστα επαγγελματικά εργαλεία για τον εντοπισμό των keywords που σας ταιριάζουν το Wordtracker και το Google Keyword Planner.

Φυσικά, σε καμία περίπτωση δεν ισχυρίζομαι ότι πρέπει να αγνοούμε τα short tail keywords τα οποία φέρνουν υψηλή επισκεψιμότητα στις ιστοσελίδες μας, αλλά οφείλουμε να τα επιλέγουμε προσεκτικά αφού προηγουμένως έχουμε προσδιορίσει επακριβώς ποιοι είναι οι στόχοι μας.

Ωστόσο, και στο SEO ισχύει το ρητό ‘ουκ εν τω πολλώ το ευ’. Με την χρήση long tail keywords, μπορούμε να βγούμε μπροστά από τους ανταγωνιστές μας, εκμεταλλευόμενοι τα κενά τους και να πετύχουμε τόσο τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας μας και την αύξηση της επισκεψιμότητας, αλλά κυρίως την εντυπωσιακή αύξηση των πωλήσεων μας.

Νεκτάριος Μακρυδάκης

Σύμβουλος Digital Marketing & e-Business

 

 

 

 

Σχολιάστε